Signatur | Titel | Verfasserangabe | Erschienen |
WB 62-1000 | Zur Geschichte des österreichischen Bildungswesens | hrsg. von Elmar Lechner ... | Wien 1992 |
WB 62-1002:1 | Pädagogik in Österreich: Bd. 1 Einleitung: Schulwesen, Universitäten und Pädagogik im Habsburger-Reich und in der Republik. Pädagogik an der Universität Wien | | Wien 2000 |
WB 62-1002:2 | Pädagogik in Österreich: Bd. 2 Pädagogik an den Universitäten Prag, Graz und Innsbruck | | Wien 2003 |
WB 62-1002:3 | Pädagogik in Österreich: Bd. 3 Pädagogik an den Universitäten Czernowitz, Salzburg und Linz | | Wien 2008 |
WB 62-1002:4 | Pädagogik in Österreich: Bd. 4 Pädagogik an der Wirtschaftsuniversität Wien und der Universität Klagenfurt | | Wien 2014 |
WB 62-1100 | Die Theresianische Schulreform in der Steiermark | Walter Pietsch | Graz 1977 |
WB 62-1500 | Schule in einer Provinzialhauptstadt | Ingo Andruchowitz. Hrsg. vom Archiv der Stadt Linz | Linz 1994 |
WB 62-2100:1 | Geschichte des Gymnasiums zu Basel 1589-1889 | zur 3. Säcularfeier im Auftr. d. Schulbehörde verf. von Th[eophil] Burckhardt-Biedermann | Basel 1989 |
WB 62-2100:2 | Das Humanistische Gymnasium Basel 1889-1989 | Friedrich Meyer | Basel 1989 |
WB 62-2950 | Verwalten und Erziehen | Maria Crespo | Zürich 2001 |
WB 62-2960 | 25 Jahre Jüdische Schule Zürich | | Jerusalem 1980 |
WB 62-3000 | John Bellers | ed. by George Clarke | London [u.a.] 1987 |
WB 62-3006 | Happiest days | Jeffrey Richards | Manchester [u.a.] 1988 |
WB 62-3007 | Charterhouse | Anthony Quick | London 1990 |
WB 62-3009 | King Henry VI and the Royal Foundations | by John Saltmarsh | Cambridge 1972 |
WB 62-3010 | A history of Harrow School | Christopher Tyerman | Oxford [u.a.] 2000 |
WB 62-3010 | An English education | Richard Ollard | London 1982 |
WB 62-3012 | Stonyhurst College | T. E. Muir | London 1992 |
WB 62-3013 | No place for fop or idler | Anthony Trott | London 1992 |
WB 62-3014 | Paths of progress | Thomas Hinde | London 1992 |
WB 62-3015 | The Oxford book of Oxford | chosen and ed. by Jan Morris | Oxford u.a. 1984 |
WB 62-3016 | St. Hugh's | ed. by Penny Griffin | Basingstoke [u.a.] 1987 |
WB 62-3017 | Eton established | Tim Card | London 2001 |
WB 62-3020 | The Governesses | Patricia Clarke | London u.a. 1985 |
WB 62-3060:1 | Learning and culture in late Anglo-Saxon England and the influence of Ramsey Abbey on the major English monastic schools: Vol. 1 The new curriculum in monastic schools | | Lewiston, NY [u.a.] 2003 |
WB 62-3060:2,1 | Learning and culture in late Anglo-Saxon England and the influence of Ramsey Abbey on the major English monastic schools: Vol. 2 | | Lewiston [u.a.] 2003 |
WB 62-3060:2,2 | Learning and culture in late Anglo-Saxon England and the influence of Ramsey Abbey on the major English monastic schools: Vol. 2 | | Lewiston, N.Y. [u.a.] 2003 |
WB 62-3095 | School and society in Victorian Britain | Richard Aldrich | New York [u.a.] 1995 |
WB 62-3100 | The reality of school management | Derek Torrington; Jane Weightman | Oxford 1989 |
WB 62-3200 | A history of Norwich School | Richard Harries, Paul Cattermole, Peter Mackintosh. Editor: R. H. Harries | Norwich 1991 |
WB 62-3300 | Education in Britain, 1750 - 1914 | W. B. Stephens | Basingstoke [u.a.] 1998 |
WB 62-5010 | L' institution des enfants | Jean de Viguerie | Paris 1978 |
WB 62-5012 | Les inspecteurs généraux de l'instruction publique | Isabelle Havelange; Françoise Huguet; Bernadette Lebedeff. Guy Caplat [Hrsg.] | Paris 1986 |
WB 62-5015 | The making of Frenchmen | Donald N. Baker; Patrick J. Harrigan | Waterloo, Ontario 1980 |
WB 62-5016 | L' éducation des filles au temps des lumières | Martine Sonnet | Paris 1987 |
WB 62-5017 | L'enseignement classique à travers les exercices manuscrits des élèves, 1600 - 1940 | Pierre Albertini | Paris 1986 |
WB 62-5018 | L' éducation des petites filles chez la Comtesse de Ségur | | Lyon 1987 |
WB 62-5020 | Les collèges français 16e - 18e siècles: 1 Répertoire France du Midi | | Paris [u.a.] 1984 |
WB 62-5020 | Les collèges français 16e - 18e siècles: 2 Répertoire France du Nord et de l'Ouest | avec la collab. de Philippe Marchand | Paris [u.a.] 1988 |
WB 62-5020:3 | Les collèges français 16e - 18e siècles: 3 Répertoire Paris | Marie-Madeleine Compère | Paris [u.a.] 2002 |
WB 62-5030 | The limits of reform in the Enlightenment | Harvey Chisick | Princeton, NJ 1981 |
WB 62-5040 | Educating the faithful | Sarah A. Curtis | DeKalb 2000 |
WB 62-5050 | "Der Sieg des preußischen Schulmeisters" und seine Folgen für Frankreich 1870 - 1914 | Bernard Trouillet | Köln/Wien 1991 |
WB 62-5090 | Church and schools in Vichy France | Nicholas Atkin | New York, N.Y/London 1991 |
WB 62-5099 | L' enseignement technique, de la Révolution à nos jours: 1 De la Révolution à 1926 | | Paris 1987 |
WB 62-5100 | Les changements du système éducatif en France 1950 - 1980 | Mohamed Cherkaoui | Paris 1982 |
WB 62-6100 | Stato e scuola | Ernesto Bosna | Bari 1998 |
WB 62-6350 | Education in fascist Italy | Lorenzo Minio-Paluello | New York 1982 |
WB 62-6400:1 | Historia almi Ferrariae Gymnasii: P. 1 | | Bologna 1970 |
WB 62-6400:2 | Historia almi Ferrariae Gymnasii: P. 2 | | Bologna 1970 |
WB 62-6620 | Il pubblico insegnamento in Lucca dal secolo XIV alla fine del secolo XVIII | Paolo Barsanti | Sala Bolonese 1980 |
WB 62-6748 | De Gymnasio Patavino | Antonio Riccoboni | Sala Bolognese 1980 |
WB 62-6750 | Jacobi Facciolati Fasti Gymnasii Patavini | | Sala Bolognese 1978 |
WB 62-6800 | La scuola primaria a Roma dal secolo XVI al XIX | Guerrino Pelliccia | Roma 1985 |
WB 62-7005 | Historia de la educación en España: 2 Pedagogía contemporánea | | Madrid 1994 |
WB 62-7005 | Historia de la educación en España: 1 De los orígenes al Reglamento General de Instrucción Pública (1821). - 1991 | | Madrid 1991 |